Alla inlägg den 10 november 2007

Av Sofia - 10 november 2007 01:11

oj oj, man får sig ett gott skratt då det på timesonline http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/article2828084.ece beskrivs hur hemskt det är att vara ung i finland.... Finland är ett väldigt gles befolkat land med sjöar som skiljer åkrarna åt. Den här tiden på året är det permanent halvmörkt och vi bara räknar dagarna till vinter semestern då vi får resa iväg till sydost asiatiska resorts. Depression och självmords antalet är högt (visst stämmer) men skoleleverna åker till skolan då det är mörkt och kommer hem då det är mörkt, och långa skolvägar är det också. kompisar är en lyx som hör sommaren till. På vintern träffar vi inga vänner!! Hightech världen har blivit vanligt och ett substitut för mänsklig kontakt...hmm är det speciellt för Finland eller? Och vapen finns det mycket av och är lätt att få... såå lätt tror jag väl ändå inte att det är. Det finns ju endel jägare i finland som säkert har en stor del av de vapnen. Och så jämför skribenten dessutom den där pojken med Ukko. Det var lite kort översatt och sammandrag av de lite förvrängda delarna av texten. Man kan bara skratt då man läser det, helt sjukt att såna texter kan skrivas!!


Visst är det jätte hemskt med hela massakern och allt men att det sen ska behöva skrivas såna lustiga artiklar om Finland som om vi sku gå i mörknet mellan sjöarna ensamma och va deprimerade. Bara kommunicera med internet och våra telefoner, vänta på sommarn för att träffa vänner. Och ännu till tro på myter....

Av Sofia - 10 november 2007 00:47

Det är kul för man kan se varifrån folk som varit inne på min blogg har kommit in på den. De flesta som kommit via google eller liknande har sökt på azorerna, reaktiv artrit eller ikea (??)... Jag skriver sååå mycket om ikea!! :D


Förra veckoslutet baka jag en kaka och jag fota t.o.m mitt fina bakverk så jag skulle sätta in bild hit, men glömde bort det, så det får komma nu istället. På tal om att baka, här finns ett test "vad man ska bli när man blir stor" http://www.jobbafrisk.se/yrkestestet.php jag ska bli bagare eller bibliotekarie, inte alls nån biolog!!

"Du är lite tyst och tillbakadragen, men bakom ditt reserverande yttre finns en riktig mästare på nya oförutsägbara kreationer. Du har alltid intressanta visioner som du måste förverkliga och dela med dig av. Din känsla för smak och originalitet är din styrka, och andra kommer blint älska allt du gör när du väl vunnit deras förtroende" "har du handeksem passar du nog bättre som bibliotekarie"  Fast nej jag vill nog inte bli bagare ändå...

Ovido - Quiz & Flashcards