Alla inlägg den 22 september 2007

Av Sofia - 22 september 2007 00:45

Oj nu var det länge sedan jag har skrivit igen... det har varit enmassa gäster här och så måst jag ju faktiskt studera också!


Ja Aleksi var ju hit för ett par veckor sedan, vi tittade på stan en dag, så var vi till IKEA jag köpte enmassa saker som jag behövde och som fattades här i mitt hem. Sen gjorde vi nu inte så mycke annat. Sen for han hem tillbaka och efter några dagar kom pappa hit. vi var också och titta lite på stan och var han hade varit då han engång i tiden var hit. Det var trevligt med sällskap och blev ganska tomt när jag inte mera hade någo gäster att se framemot. Sen har nu tiden bara flytit på, har läst och gjort seminarie uppgifter och sådant. Seminarie är helt annat här än i Åbo, det verkar nästan kunna va vad som helst... Förra veckoslutet var jag bara hemma och hade sjukt och kunde inte göra så mycket. Skulle ju på exkursion, men dit kunde jag ju inte fara när jag inte kan gå. Så det var tråkigt veckoslut.  Den här veckan har nu också varit lite besvärlig med mitt knä. Det låser sig och tar väldigt sjukt var femte tionde steg ungefär, men där emellan kan jag gå nästan normalt, men det har nu blivit lite bättre det med.


I morgon ska vi fara och turista lite med maria här i Uppsala slottet, kyrkan, botaniska trädgården och äta och sånt. Så skall vi kanske också fara och se på storpudel valpar till en Uppfödare en bit utanför Uppsala. Usch jag hade en hemsk dröm för några nätter sedan, vi hade pratat med Aleksi lite vilken färg det skulle kunna bli på pudeln han tyckte silver eller röd (mörk mörk aprios). Nåja så drömde jag att jag hade skaffat en grå och grann röd storpudel. Sen ringde pappa och sa åt mig "vi var och föra ellen till veterinären och avlivas för ja vi tänkte att du behöver ju inte henne nu längre"... :( jag förstod inte alls i drömmen att hur kan dom göra så?? och tänka så?? Det var jätte hemsk dröm. Ellen kommer alltid att va min favorit och alldra klokast!!!


Nåja men nu ska jag söka sängen, hoppas ni hittar hit igen fast ni kanske alla redan har gett upp att jag ska skriva igen :)

Ovido - Quiz & Flashcards