Alla inlägg den 22 augusti 2007

+

Av Sofia - 22 augusti 2007 14:34

Och jo jag mår ganska bra, knäet mitt har blivit ganska stort, men det går nog. Fingret är nästan normalt (lite krokigt). Men annars mår jag bra!:)

Av Sofia - 22 augusti 2007 14:16

Nu är det redan min tredje dag här i Uppsala, jag har tyvärr inte kunnat skriva i bloggen förrän nu eftersom jag inte har internet ännu. Eller jag har internet, saknar bara kod för att kunna använda det... Senast i början av september får jag det så det blir kanske inte så mycket skrivet innan det.


Hmm.. vad ska jag börja med, när jag kom hit på måndag så var jag bara jätte trött efter att ha släpat kappsäcken genom halva stan. Nå så fick jag nyckel till lägenheten och tog taxi dit eftersom jag ju inte hade någon aning om vart jag skulle. Problem uppstod redan då jag skulle hitta mitt rum, jag ringde till nånslags disponent och funderade hur jag skulle hitta mitt rum. Han sa att det finns nog nummerskyltar. Så jag gick och kolla pånytt, och jo visst fanns där mini mini skyltar. Rummet var fint, men väldigt smutsigt... usch... men jag var för trött för att städa. Och det var väldigt väldigt ensamt i mitt rum, funderade mycket över vad jag egentligen gör här och tänkte nästan ta min kappsäck och åka hem med kvällsbåten. Men så intalade jag mig själv att jag behöver ju mitt biämne (vill ju inte läsa geologi, kemi eller liknande i Åbo). Sedan bestämde vi träff med maria och jag hoppade på första bästa buss (och nej det är tydligen inte som i Åbo att alla bussar åker till torget...), slutligen hittade jag maria och allt väl. Så gick vi och kollade lite på den vackra staden och sånt, var och handlade det nödvändigaste (wc papper fanns det 2 enorma rullar av färdigt i lägenheten så jag klarar mig säkert ettpar mån med det). Åkte tillbaka hem med bussen, ännu en av dessa spännande bussturer som man inte riktigt vet var man hamnar, men hem hittade jag tillslut.


Dag 2 städade jag i lägenheten lite, så skulle jag till stan igen och träffa min kontaktperson. Det blev ytterligare en spännande bussresa, denna gång hamnade jag ner till Mälaren och kossor, hästar och får fanns det överallt. Jag bor nog verkligen på landet. Nåå efter en tid kom jag till stan men hoppade av på fel ställe, och efter en tids vandrande hittade jag internationella enheten. Kontaktpersonen var trevlig och hjälpsam, jag fick massor saker och papper av honom. Sim kort och alltmöjligt. Sedan skulle vi gå på rundtur i staden med andra utbyteselever, men jag var sen (efter min bussutflykt), så vi skall gå på det idag istället. Efter det var jag och se hur maria bodde och så åkte jag hem igen. Och oj vilken tur att det kommer massor program på svensk teve:D, det blir ju inte tråkigt iallafall...


Idag så skulle jag gå till min skola och prata med en person där, men jag hittade inte min skola i skolan, det var bara geologi där. Och nu sitter jag och maria i Carolina Rividera (tror jag det heter), och här finns datorer. Nu ska vi snart gå på rundtur.


Somsagt blir det kanske inte så mycke skrivet nu ännu, men jag ska försöka hitta en dator emellanåt. Mitt nya nummer fås av mamma, om ni inte har fått det redan:)

Ovido - Quiz & Flashcards