Alla inlägg den 27 augusti 2007

Av Sofia - 27 augusti 2007 15:52

Nu har jag varit här i en vecka, men det känns nästan som en evighet. Det har varit så mycket att fixa och göra och springa hit och dit och går man till ett ställe så blir man alltid skickad till ett annat. T.ex idag när jag va till banken och skulle öppna ett konto så sa mannen bakom disken att nej du måste gå till den gatan och göra det. Så gick jag dit, men inte fanns där någon Nordea vad jag såg (och det borde heller inte finnas flera sådana i stan). Men eftersom mina dagliga steg är lite begränsade så gick jag inte tillbaka dit.


Veckoslutet gick lungt till. Vilade efter allt spring förra veckan och så lagade jag god italiensk bröd (som det är hål i som man kan sätta oliver och saker i, som jag inte minns nu vad det heter) med olivolja, rosmarin och ost:D. På söndag var maria och hälsa på, hon cyklade en timme för att komma fram... alltså det är nog inte SÅ långt egentligen. Idag var jag och höra på en föreläsning vad som är annorlunda att studera i Uppsala. Det var helt onödigt, allt som sades så har jag redan hört annanstans ifrån. Och så påstod han som pratade att Uppsala universitet är det enda universitet som har akademisk kvart... tänkte nästan skrika till att hej det stämmer nu inte alls, men vi va säkert 300 pers i salen så jag iddes inte. Om ÅA har akademisk kvart så borde ju Helsingfors universitet också de ha?? Vet inte. Men här är det dessutom så att det är inte alltid akademisk kvart (åtminstone på mina föreläsningar) men ibland är det, råddigt är det iallafall. Mot slutet av veckan så borde jag få mina internetkoder så sen kan jag skriva oftare. Fast som det nu verkar så har jag inte speciellt mycket att skriva om eftersom jag troligen kommer att (eller borde iallafall) vila och vara hemma, och där händer inte så värst mycket:). Men jag ska sätta in bilder sedan!

Nu ska jag åka hem med bussen. Som sagt, det är trevligt med kommentarer:) Eller mail, vill gärna höra vad det händer där hemma med. Såg på Strömsö en dag och blev så sentimental när jag hörde finlandsvenska... Och det har ju bara gått en vecka ännu!!! :S

Ovido - Quiz & Flashcards