Alla inlägg den 24 augusti 2007

Av Sofia - 24 augusti 2007 14:11

Igår var vi på pub crawl med andra utlänningar. I början kändes det som om alla kände varandra från tidigare, säkert för att de bor i korridorer med gemensamt kök och sånt. Vi var jätte många så vi delades upp i flera grupper och sen gick vi omkring till de olika nationernas klubblokaler. Lite som ÅA:s lönnkrogar, men i otroligt vackra jätte gammla hus med kristallkronor och Linné och andra gamla män hängandes på väggarna. Slutligen skulle vi gå till Stockholms nation men det kostade in dit så några av oss som var snåla så gick till Smålands nation istället, där satt vi och hade det helt trevligt med en norsk och en österrikare. Träffade också ett tyskt par som bor nästan granne med mig. Och sedan när jag tog sista bussen hem (halv 1) så träffade jag 2 australienare och en amerikan på hållplatsen och det visade sig att de också bor i samma område som jag. Det australienska paret bodde t.o.m bara ett rum från mig!!:) så det var trevligt att träffa andra som ochså bor där. Fast det verkar som om det bara är par och finnar som bor där...


Idag ska vi bestämma oss för vilken nation vi ska bli medlem i, norrlandsnation verkar mes lockande eftersom den är störst (och vännation med ÖN), så de ordnar säkert en massa kul saker. Idag hittade jag min skola också!! Var och söka den för några dagar sedan (kanske jag skrev det redan), men hittade den inte. Väldigt trevliga männsikor verkade det vara där, åtminstone dem jag pratade med.

Man får gärna kommentera inläggen också:)

Ovido - Quiz & Flashcards