Alla inlägg den 31 augusti 2007

Av Sofia - 31 augusti 2007 13:29

Nu har jag satt in lite bilder från Azorerna också. Dom finns på juli månad!:)

Av Sofia - 31 augusti 2007 12:32

Igår började studierna lite, med en "inspirerande" föreläsning, som det så vackert kallas. Det var någon professor från Lund som var och berättade om hållbar utveckling, men jag tyckte att det var mera ekonomi, så det var jätte tråkigt. Men det blev jätte intressant debatt efteråt om genmodifiering. Det har tydligen nyligen "uppfunnits" super effektiva träd med svarta blad. De flesta var emot men det var så mycke människor där så jag våga int säga någo. Och så var det väldigt flummiga människor där, alla pojkar hade långt trassligt hår och stickade tröjor (i orange eller grönt) och resten hade rasta. Det är ju t.o.m konstigare än biologer! Men kurserna mina verkade jätte intressanta med växthuseffekten och hållbarutveckling och sånt. Lite mesigt är det ändå för man får i princip välja om man har hemtent eller riktig tent och sen får man också välja om man gör vissa arbeten och då får man ta bort frågor från tenten. Och så måst man alltid läsa artiklar till varje föreläsning. Och jag är ju så dålig på sånt, vid ÅA behöver man ju bara läsa till tenten och klara den så är det bra (föreläsningarna e inte så viktiga). Men nog ska det väl säkert gå fast det är lite annorlunda system!Just det läste på internet att endast 2-3% av de som får salmonella får reaktiv artrit!!! Så då är det ca 75-100 stycken i finland/år som insjuknar. Det är ju helt sjukt att jag kan ha en sån otur! Idag är mitt knä igen lite sämre så det blir ännu en vilodag. Tänkte kolla på lite filmer på nätet som vi ska se på till en kurs, så gör jag nån nytta. I morgon måste jag gå till apoteket och hamstra värkmedicin, mitt förråd börjar sina... Får nu se hur jag ska klara mig med svagare, men A kommer hit nästa vecka med starkt så jag ska försöka. Och om inte knäet har blivit mindre till nästa vecka så måste jag väl gå och ta den där hemska kortisonsprutan :( *aj aj*

Ovido - Quiz & Flashcards